söndag 15 december 2013

Babykofta i kimonostil

Hurra, jag lyckades blocka kimono-bebiskoftan, i smyg, gömd från min ylle-ätande Colin. Stickade i garn från Koigu, och det var helt fantastiskt. Snordyrt garn, men oj vilken kvalité. En stickfröjd kan jag säga. Jag kantade med i-cord och satte dit knytband (i-cord) och två pärlemoknappar. Jag blev nöjd med resultatet, koftan var inte gjord i en handvändning i och med att den är dubbel mitt fram. Tog märkligt lång tid. MEN, det som var super, det var att jag lyckades sälja den för 300 kr på jobbet! Visserligen till en annan klok stickerska, men ändå! :-))))) Så 300 kr har nu skickats till Panzi sjukhuset i Kongo, där Dennis Mukwege opererar våldtagna kvinnor. Och hjälper dem att återskapa sina liv efteråt. Då de med sina barn inte kan återvända hem. När jag läser om dessa kvinnor, när de kommer nära mig genom bokstäverna i boken, blir verkliga personer, då blir det nästan omöjligt att förstå. För det finns liksom ingen hejd på vad dessa kvinnor får och fått utstå. Ingen hejd. Det de gått igenom trotsar all beskrivning.


Knytbanden
I-cord-avmaskning också längs med ärmkanten.
Åsså i-cord längs med halsringningen. Ger ett arbetat intryck tycker jag.

Darcy är som lite full av Stesolid hela tiden. Långsam och gillar att vila. Och hänga på någons axel.

Darcy är som en liten bebis. Gillar att verkligen hääääänga på ens axel.

Som sagt, Etsy kan göra en riktigt glad. Hittade den här garn/sticke-tygväskan. Super, lagom stor och så snygg. Alla i hela världen är avis på mig nu. Mohahahahah.

Nya favvo-garnväskan.

2 kommentarer:

  1. Wow!! Ett toppenbra initiativ!!=0)) Jättesöt babykofta, fin modell på den. Och en så härlig färg sen!! Axelvaddar har jag hört talas om, men aldrig axelkatter!;0)) Mysigt!

    SvaraRadera
  2. instämmer med marremorr, ett väldigt bra intiativ! och koftköparen fick verkligen valuta för sina pengar, för koftan är bara såååå söööt:)

    japp, kattor hänger helst där det är varmt och mysigt, och helst nära en människa som kan klappa på en också:)

    vilken garnväska! den var verkligen inte dum, är verkligen grymt avvis på dig nu:D

    SvaraRadera