lördag 13 augusti 2011

Nya plåtburkar

Ingen sommar är komplett utan ett besök hos burkmannen, min favvoloppis längs med E4:an, norr om Övik. I år blev det lite inköp. Eftersom jag har röjt och kastat en massa skräp, så fanns det ju plats hemma för nya burkar :-)))
En fin pepparkaksburk:


Och när man ätit upp alla pepparkakorna, kan man läsa följande i botten, inuti burken:


Hehehe, antar att det kommer från en annan burk, det har alltså återvunnits plåt!
Och så en gammal godisburk, Sveas blandning. Inte så gammal, men rolig eftersom jag kommer ihåg godisarna från mormor och morfar.


Och så några små kryddburkar. Och naturligtvis inget fusk!








Jag stickat också. Men det går långsamt. Men långsamt framåt är också framåt. Tror det skall bli mitt mantra på jobbet i höst.

2 kommentarer:

  1. Fina fynd, och MYCKET bra jobbmantra, tror jag knycker den rakt av!

    Vad gäller Den Amerikanska Mardrömmen, så kan jag bara läsa korta stycken i taget för jag blir så upprörd. Så även där funkar mantrat, det går långsamt framåt men det rör sig i alla fall!

    Ha det gott!
    /Blenda

    SvaraRadera
  2. Ja LÅNGSAMT får bli vår devis i höst! (Då kanske någon misstar mig för min make...) Och fina, fina burkarna - vilken härlig nostalgitripp!

    SvaraRadera