fredag 31 augusti 2012

Att sticka med bananer

En av två banangarnshärvor är uppstickade. Kör 1 kantmaska, (2 tillsammans, omslag) upprepa, 1 kantmaska. Garnet är segt, tvinnar sig (dåligt spunnet?) och så är det små bubbor här och var. Använder 8 mm stickor, men varje maska är ändå som en brottningsmatch i den högre skolan. Dessutom!!! Det färgar av sig!!! Händerna blir alldeles ljusblå... Kommer det gå att tvätta ur överskottsfärgen? Suck suck suck. Tror detta blir både det första och sista försöket på banangarn.

Roligare att sticka på jobbet än att typ jobba.

2 kommentarer:

  1. Men du, det blir fint!!!!! :-)))))

    SvaraRadera
  2. Sånt där blir jag förbannad på! Stickning är för mig njutning och något jag gör för skojs skull liksom, då får inte garnet hålla på och vara krångligt och otrevligt! Då kan det ju kvitta! Och att det färgar av sig känns ju lite lurigt... Men rent generellt annars, är jag alldeles för dålig på att pröva andra garnet är dem jag brukar använda. Och det blir ännu svårare nu, när min favoritgarnaffär har stängt igen (inte för att den gick dåligt, tvärtom, utan för att ägarinnan gick vidare till andra mål i livet - och det kan man ju inte annat än applådera!) Måste alltså hitta mig en ny favorit inom rimligt avstånd. Det får väl bli nästa veckas uppgift!

    Ha en fortsatt bra helg! /Blenda

    SvaraRadera