söndag 23 augusti 2009

Godis/Candy

Är det för att jag är på en evig anti-godis diet som jag tycker att garnerna nedan ser ut som godis? Det gröna Kidsilk Haze skall bli en sjal till moi moi moi, det blåa och bruna Malabrigo worsted merino blev två yllemössor, till min man och till en vän (se nedan).
Is it because I am on an eternal anti-candy diet that I think the yarn below look like candy? The green Kidsilk Haze will be a shawl for moi moi moi, the blue and brown Malabrigo worsted merino turned out to be two wool hats, for my husband and for a friend (see below).


Från Garnkorgen köpte jag Kid Merion (mohair, merion och micronylon). Färgen heter kiwi och ser också ut som godis. Blir nog också en sjal vad det lider.
From the Yarn Basket, I bought Kid Merion (mohair, merino and micro nylon). The colour is kiwi and looks like candy too. It will also be a shawl eventually.


Jag har varit duktig, Claudia-mössorna är klara! Och här är den bruna, till min man. Stickor nummer 5.
I have been so good, the Claudia-hats are finished! The brown is for my husband. Knitting needles number 5.

Och här är den bruna tillsammans med den blåa, som en vän skall få. En vän som är väldigt ledsen för att han på något olyckligt vis blev av med sin gamla fina yllemössa.
Below is the brown togehter with the blue one, which is for a friend. A friend who is very sad he accidently lost his old and very much loved wollen hat.


Och vad blir det härnäst? Jo, det är dags att ta itu med UFO:na (unfinished objects), de börjar bli förmånga, och jag skulle verkligen tycka om flera av dem om de äntligen blev klara. Jag fattar inte varför det är svårt att slutföra vissa saker ibland. Så, nu är det projektavslut på dagordningen...
And what next? It is time to deal with the UFO 's (unfinished objects), they are too many now and I would really like some of them if they were finished. I dont know why it is so difficult to finish up some things sometimes. So, now project closures are on the agenda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar