måndag 28 november 2011

Nya böcker

Har tänkt att jag skall börja sticka lite med flera färger och mönster. Jag har gjort det tidigare, men för länge sedan och tyckte väl aldrig att jag fick till det snyggt. Det stramade på framsidan och trådarna bubblade sig på avig sidan. Sedan blev den här tvinningen, eller låsningen, av de båda garnerna klurig också. Nu har jag köpt två böcker i ämnet, böcker är ju lösningen på alla problem... Och nu har jag förstått att för att få upp farten så skall man hålla båda trådarna samtidigt med vänster hand, alternativt hålla en tråd i varje hand... Låter som att öva på provlapp och provlapp är inte min grej. I vilket fall, böckerna är fina och inspirerande!


Man blir inte glad av att plötsligt hitta en sådan här mörk fläck i soffan. Här hemma på zoo:et kan det betyda lite vad som helst... Sedan blir man alltid så lycklig när man upptäcker att den luktar choklad och inget annat. I detta fall var det blåbär, men det är också ok.

1 kommentar:

  1. Å så bra böcker du har köpt. De ska jag genast kolla upp! Du kan sticka provlappar, men göra dem så pass stora att du kan göra mobilfodral av dem....kanske små julklappar?
    Ha det gott!

    SvaraRadera