fredag 25 november 2011

En annan mössa

Sengångaren behövde en ny mössa. Då den han skulle fått passade bättre på en ettåring. Det blev en Claudia i Wool Classic från Heavens Hand. Jag är inte riktigt vän med 100% fårullsgarner. De ÄR lite för ofta lite för vassa. Men detta garn var helt fantastiskt mjukt och trevligt och härligt att sticka med. Sengångaren blev också nöjd med resultatet.




Det blir att ligga lågt i helgen. Jag opererade min fot på Akademiska sjukhuset igår och ligger nu här i sängen i högläge och fullproppad med opioider och julmust. Inte så dumt, jag gillar opioider :-))) Jättemycket :-)))) Jag gillar också personalen på ortopediska dagkirurgen, jäklars vad alla sköterskor var söta och snälla och extremt proffsiga. Postop vart rena spa:et, eller så nära ett spa jag kommer. Till och med kirurgen själv var ganska så trevlig. Det kan man ju inte annars räkna med att läkare är. Såååå, lite oxykodon och ett glas rödvin, så är fredagskvällen min :-))))) Skojar bara... Bara julmust...



Åsså God Jul och kram till dig Bitte! Lillapan hälsar så gott! :-)))

1 kommentar:

  1. Auoch på foten! Mössan är jättefin och ser alldeles, alldeles gosig ut!

    Själv har jag druckit ett (1) glas vin och är på gärnsen till sovande...

    Hoppas medicinerna gör sitt och din helg blir bra!
    Kram/Blenda

    SvaraRadera