lördag 12 november 2011

Uppåt-tjack

Efter ett par riktigt mörkgråa veckor (normalt är veckorna bara ljusgrå) väntade rejält uppåt-tjack i brevlådan! Hemkokt och färskt, senaste batchen! Tusen tack sötaste Underliga Polly, jag är så glad att du är min vän! Uppåt-tjacket kom från Pärlans konfektyr i Stockholm... Fina asken innehöll kola, inte sådan kola som man snortar, utan sådan som man tuggar :-)))))



Lakritsen var helt super, hitintills är pepparmint favoriten... Mjuk och underbart mumsig kola! :-)))))))))))))))))))))))))))


Gympaläraren uppskattade inte emailet som jag skickade. Nu är han sur. Och det känns så skönt att inte bry sig. Att stoppa gympaläraren och kattbajset i samma påse typ. Åh, vad hemsk jag är! :-))))

Jag har lyckats avsluta ett projekt också, emellan alla elaka email, en kofta, Laura Cardigan från Little Thingies i Drops Alpaca classic. Den är en rektangel, och påminner lite grand om en swirl. Rolig modell, kul att sticka och jag är nöjd med hur den blev. Jag avslutade ärmarna lite annorlunda än i orginalmönstret, för jag tyckte det blev lite klumpigt och tungt annars. Varm och mjuk är den, perfekt. Tack Anna för att du ville agera proffsfotograf! Inte ditt fel att modellen är rund som en gräddbulle.

4 kommentarer:

  1. Kul att få kola i brevlådan!

    Vad fin koftan blev, ser superproffsig ut!

    Och en rolig grej är att på alla bilderna ovan, blir ditt hår mörkare och mörkare ju längre ner!

    Gympalärare får gärna vara sura om de förtjänar det, man kan inte glädja alla! Så är det bara!

    Ha det gott/Blenda

    SvaraRadera
  2. Hahhahahahaha, jag menar att för varje bild, ser håret PÅ HUVUDET mörkare och mörkare ut!!! Inget annat! :-D

    SvaraRadera
  3. ha ha ha...försökte klura ut vad den gympaläraren har gjort....ååååååå så godissugen jag blev nu mitt i kvällens natt ;-)
    supersnygg kofta!

    SvaraRadera
  4. Tack för titten på min pepparkaksgumma!
    Vilken snygg kofta du stickat!
    Och så roligt att jag hittat din blogg :-)

    SvaraRadera