måndag 9 januari 2012

Nytt garn och härlig helg

Jag fick nytt fint angoragetsgarn från Kallmyra gård i födelsedagspresent. Jag har varit där och hälsat på (ligger utanför Övik), det är väl värt ett besök. Jag tror att det blir en spetssjal vad det lider av detta supermjuka garn.


Men så måste man städa lite i sina garnlager för att få plats med allt nytt... Det svämmar över! :-)))


Jag och Sengångaren spenderade helgen med goda vänner som bor i ett fantastiskt hus (herrgård?) någonstans söder över... Vi smaskade reko-eko oxfilé (den godaste oxfilé som jag någonsin ätit). 

  

Vin, garn och världens godaste kola efter maten. Hua, vilken god kola! Receptet kommer från Pärlans Konfektyr, kolla in deras hemsida!


Sedan blir man lika nöjd och go som herrgårdskatterna Simba och Alice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar