måndag 15 april 2013

Badass mössa

Mellanapan ville ha en "badass mössa" som han skulle ha när han tränade parkour. Med badass menar man tydligen cool... Herregud det hade jag ingen aning om, vad gammal jag känner mig ibland :-)))
Iallafall, en badass mössa blev det. Stickade efter detta mönster, och med bomullsgarnet Catania. Himla trevligt bomullsgarn! Det delade sig inte alls och det är väldigt glansigt och fint. Jag kommer nog att vilja sticka mera med Catania någon dag.  

Med pös.
På parkourbanan.
Att hoppa och fara fram som en blixt.
Att vara bara en liten sudd i luften.

4 kommentarer:

  1. Riktigt cool mössa, eller, jag menar, vilken badass mössa! :-) Jag stickar också i bomull nu, jag som inte gillar sticka i bomull... Men men, jag försöker vara duktig och göra slut på lite i skåpet (så jag kan köpa nytt att lägga dit). I alla fall, då ska jag kanske testa Catania då, min 4,5-åriga systerdotter mötte mig häromdagen med följande lite arga hälsning; "Varför har inte Saga(lillasystern alltså) fått någon jordgubbsmössa!?!? Och det kunde jag ju inte svara på, så det blir väl till att göra jordgubbsmössa...

    Men framför allt, vad himla BADASS med parkour!!! Visste inte att det fanns banor för det, trodde man var tvungen att vara ute för att träna! Vilket ju är rätt sopigt när man bor i ett land med vinter halva året.

    Imorgon blir det Eddie Izzard! Ska bli himla spännande! :-)

    Ha det gott! /Blenda

    SvaraRadera
  2. Du stickar så jämnt och fint! Den blev verkligen cool!!=0)

    SvaraRadera
  3. Du det där ska du ta som en stor äääääääära att få en sådan beställning av mellanapan!

    SvaraRadera
  4. Hela mellanapan är badass, och med en mössa som är riktigt badass är han supercool;)

    SvaraRadera