måndag 8 februari 2010

Guds gåva till mänskligheten

Så älskade Gud människorna att han gav dem overlocksmaskinen! Jag köpte min overlocksmaskin för snart 5 år sedan, i tron att jag skulle sy på den när jag var mammaledig med min yngsta lilla apa. Sedan, när apan kom till världen, så visade det sig att han hade inga som helst planer på att låta mej sy på min overlocksmaskin. Och åren gick. Och allt eftersom började jag att syta för (småländska, att dra sig för att göra något) att ta fram maskinen igen. Jag kom alltför väl ihåg hur helvetiskt det var att få till trädningen av alla miljarders trådar, inställningar av trådspänning, justering knivar och alla övriga krusiduller.




Men så tog jag mej i kragen i helgen och satte igång, och jag får lov att säga att det är tur att jag är fullständigt överintelligent och fantastiskt begåvad! Lätt som en plätt att få till alla trådar och inställningar, jag svor nog bara en eller två gånger. Och så slapp jag att "sick-sacka alla klippta kanter", som är så gryyyyyyyyyyyyyymt trist. Hade bara tanten i tygaffären inte lurat mej att köpa för lite foder, så hade min Kenya-kjol blivit klar i söndags, men det får bli nästa helg.

Virkade sjalen är klar och ligger just nu och gömmer sig under blöta handdukar i vardagsrummet. Bilder kommer!

Så här tjusig söm blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar