söndag 25 juli 2010

Nytt garn, nya böcker och första UFO:t ut

Första UFO:t ut är den gråa koftan från Custom Knits... Den är nästan klar, och nu skall jag banne mej sticka färdigt andra ärmen, mera garn har anlänt från England för flera veckor sedan. Jag har smygprovat den lite, och jag misstänker att den är lite liten... Men hur mycket garn skall man behöva pumpa in i en enkel kofta egentligen? Det känns som om den redan väger 4 kg... Nä, jag får hoppas på:

1. Blockning
2. Uttöjningseffekten
3. Allmän viktnedgång (min viktnedgång, alltså).


Jag köpte nytt garn i Marrakech. Det var innan "köpa-nytt-garn-förbudet" trädde i kraft (vilken tur!!!). Det är vad de kallar "kaktus-silke", och jag vet inte riktigt vad det betyder. På nätet finns det ovanligt lite info att hämta. Någon som vet något mera? I vilket fall så är det lyster som heter duga och garnet känns väldigt "silkigt". Jag hoppas på att åtminstone det röda kan bli en sjal vad det lider. Typ om 10 år.


Två godisböcker har jag nu i min ägo. De är vackra och man vill sticka ALLT i dem. Jag blir glad av att bara bläddra i dem och titta på de fantastiska bilderna. De är perfekta om man är i behov av ett "happy moment" som min kloke australienske vän kallar det. Han menar att den stora lyckan finns i de små och korta ögonblicken, t ex kaffe med en vän i solen: "This is a happy moment, enjoy!"

2 kommentarer:

  1. Du är klok som en bok min vän! Godisbok :) Jag kallar minsta dottern för godispudding. Mammas godispudding :)

    SvaraRadera
  2. Här finns lite info om kaktus silke:

    http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g293734-i9196-k2350113-Cactus_silk_what_is_it-Marrakech.html

    Det ser verkligen glansigt och härligt ut!

    SvaraRadera