tisdag 12 juli 2011

Uppochnedpåvändavärlden

Jaha, nu haglar det mitt i juli. Jag inte glad :-((( VAR är sommaren med sina stabila högtryck? VAR är 30 grader varm och stekande sol? Åh, jag vill inte ha hagel på sommaren, jag vill ha varmt...
Bevismaterial 1, ett av dagens hagel, stort som en ärta:

Småmössorna till Värma Liten projektet är klara. Koftorna blockas fortfarande. Både koftor och mössor är stickade med två trådar Drops alpacka. Mjukt alltså, men nu tänker jag att det kanske blir för varmt? Iallafall har de tillväxtmån, mössorna är stickade i resår och är därmed lika töjbara som mitt samvete och dessutom kan kanten vikas ned när lilla gosegubben/gosegumman växer.


Dagens GRRR går till härliga Telia. Min iphone kajka ihop för två veckor sedan. Helt plötsligt var den helt död. Svart. Borta. Jag traskar ned till butiken för att få hjälp. Enade tekniska och kompetenta krafter i butiken konstaterade också att telefonen var helt död. Svart. Borta. Eftersom den var 3 månader gammal och jag visste att jag inte hade gjort något fel, så skulle den skickas iväg på lagning, täckt av garantin. Två veckor senare meddelar butiken att iphonen är tillbaka och kan avhämtas. Jag beger mig åter till butiken, där jag möts av informationen att de inte hade hittat något fel på telefonen, men uppdaterat och återinstallerat mjukvaran. Eftersom de inte hittade något fel, skulle jag betala felsökningsavgift på 344 kr. Jag meddelade förstås tjejen i kassan att jag inte hade för avsikt att betala ett jäkla öre, knappast mitt problem att de inte hittade något fel, telefonen var ju bevisligen stendöd för 2 veckor sedan. Tjejen såg olycklig ut. Skulle gå och prata med sin chef. Ta ut vederbörande här, så kan jag prata med vederbörande, erbjöd jag generöst och tillade att det fanns inte på kartan att jag tänkte betala någonting alls. Absolut inte. Tjejen kom tillbaka och sa att de bjuder på avgiften. Ja, skulle tro det, sa jag, allt annat är ju EXTREMT orimligt. Så, vad gör jag nästa gång telefonen hänger sig och dör? Springer runt och låtsaspratar i en svart iphone?

Dagens MURRR :-) till min vän Maria (och tillika Cameron Diaz-look-a-like) som kom på besök idag och lånade min folkdräkt och hade härlig lunch med sig. Jag blir så glad av dig!

1 kommentar:

  1. Å måste in och spana på Värma liten projektet - mitt problem är att jag stickar så låååångsamt (i alla fall med stickor 2 1/2...). Kanske kan sticka värmande sjalar till mödrarna - kan tänka mig att de kan behöva det... Suck, Telia, vad säger man...?

    Vet du vad förresten, min farmor efterlämnade sig en folkdräkt som finns i mina föräldrars gömmor. Vi kanske kunde titta på den tillsammans vid tillfälle? Borde vara av östgötsk karaktär... :)

    Kramen till dig vännen!

    SvaraRadera