onsdag 10 mars 2010

En mysse

Den lilla brorsdottern ville ha en mössa med pös. Mycke mycke mycke pös. Och den skulle vara randig, lila och svart. Och hon valde ett mönster som involverade virkning, och för mej helt nya maskor, Marguerite stitches eller Star stitches. Om man googlar på lite instruktiva bilder, hittar man beskrivningen på dessa maskor på listor typ "Basic crochet stitches". Jätte basic, visst tjosan, jag hade aldrig hört talas om dessa maskor... Och eftersom jag vet allt om nästan allting så kändes det ju jättekonstigt att inte jag kände till dessa maskor??? Fick klura en stund innan jag kom på hur det skulle vara. Och nu har jag bråttom, damen i fråga fyller 7 år i slutet av mars. Garnet är Drops Merino Extra Fine, jag hoppas att den kommer att passa, orginalmönstret föreslår Peaches and Creme. Så nu är det bråda dagar :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar