fredag 12 mars 2010

Grått och grönt

Min egna gråa alpackatröja går långsamt framåt (faktiskt, jag ljuger inte), men så fick jag mera fart i ett annat projekt, en grå tröja till Lillapan i Drops nya Nepal. Jag gillar verkligen garnet, en blandning av 65% ull och 35% alpacka. Lite mera ulligt (dvs stickigt) än alpackigt i karaktären, men väldigt förlåtande och funkar jättebra till varma tröjor och barnmössor. För att lätta upp mitt i allt det gråa, fick det bli en jättegrön knapp. Mönstret är från Yll och Tyll, och det är deras pippi-tröja i tjockare bomullsgarn. Stickor 4.5 mm och 7 nystan Nepal gick åt.


Och på modellen som alltid vill posera :-))))))))))))))))))) Han gillade den, i det här huset är det en ynnest att få hemstickat :-)))))))))))

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt underbar grön knapp! Går så fint ihop med det grå dessutom, och Nepal är verkligen ett härligt garn <3

    SvaraRadera
  2. Vad fin tröjan är, knappen är GRYM! Jag har i min kista 10 nystan Nepal i vitt, som ligger och väntar på att jag ska komma på vad de ska bli. Jag tror att jag börjar närma mig nu, min lilla systerdotter vill nog ha en sån... Kanske! Jag har inte testat det än (Nepal alltså), så det ska bli spännande!
    Ha en fortsatt bra helg! :-)

    SvaraRadera