tisdag 13 mars 2012

Sol i hjärta sol i sinne

Min A thousand splendid suns är äntligen fotad och klar för bloggning! Det var en kul stickning, jag använde Andes från Debbie Bliss, som är så mjukt, så mjukt. Mönstret var lätt och ganska så enkelt att memorera, dock inte helt enkelt att få till alla solar snyggt. Det blev lätt lite glesa maskor här och var mellan solarna, precis som på bilderna på "orginalet" i mönstret. Det står också i mönstret att man behöver öva för att få till "trådspänningen" rätt. Nu är ju inte öva min grej, utan mera att tuta och köra, så jag fick ta mina suboptimala solar som terapi: Allt blir inte alltid perfekt. Upprepa efter mig: Allt blir inte alltid perfekt. Allt blir inte alltid perfekt. Allt blir inte alltid perfekt.
Summa summarum är jag nöjd med resultatet. Det var bloggen Emmas dagar som inspirerade mig till den här, ja, vad heter det på svenska? Halssjal? Iallafall, spana in Emmas dagar, där finns mycket fint! :-))))
Just det... Dagens vikt... 63.3 kg...

Lyser i solen på min vän C.
Och på mig, inomhus. Det är svårt att fota rött och orange!
Närbild på ett par fina solar.
Uppläggningskanten är vikt och "instickad" efter cirka sex varv. Blev jättefint!
Funkar eventuellt som burka också. Och det är ju aldrig fel.

2 kommentarer:

  1. Superfin!!! Bra jobbat!

    ha det gott/Blenda

    SvaraRadera
  2. Man tackar!!! :-)
    Den blev ju superfin! Nu blir jag sugen på att sticka en igen ;-)

    SvaraRadera