onsdag 7 mars 2012

Restgarner och påskinspiration

Det är lite vår ute! Sådant där härligt ljus och dammiga gator när nästan all snö smultit bort. Hade tänkt att jag skulle kunnat fota lite cowls och tröjor på lunchen och blogga dem, men så satt viktiga jag i viktiga möten hela dagen. Så är det ibland att vara viktig och oumbärlig. Så jag icke-tipsar om en bok istället. Köpte Sticka & Virka med Restgarn (Sanna Vatanen) i tron att jag skulle få lite kreativ inspiration till vad jag skall göra med alla garnsnuttar jag samlar på mig. Men denna bok levererade inte, helt hopplösa och trista projekt i mitt tycke. Bara att inse att det är svårt att göra kul grejor av restgarn.
 
Blablablablabla-bok.
Om man inte känner sig lite påsk-inspirerad förstås. Då skulle man kanske kunna få till dessa små konstverk med restgarn. Mönster finns på Ravlery (att köpa) och heter Funny Egg Cosy Gang.

Skall plåga mitt zoo i påsk med dessa äggvärmare :-)))

Jag längtar efter påsk, påsk är bäst med våren i antågande, solljus, lax och godis. Igår spenderade jag en ansenlig mängd minutrar med att hitta påskfärgade (typ mintgrön, rosa, ljusgul och ljusgröna) M&Ms på nätet. Men de verkar inte finnas i Sverige, inte ens hos Amerikanskt-godis-försäljare. Förstår inte hur jag skall lösa detta problem. Påsk utan rosa M&Ms???

Och så.... DAGENS VIKT! Wohohohoh! 63.6 kg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar