fredag 15 oktober 2010

Mammas bebis

I brist på bebis att gosa med kan man alltid beställa 3 härvor a´250 g Fleece Artist Margaree garn (45% mohair, 45% ull, 10% silke) från Garnkorgen. Vet inte än vad de supermjuka gos-härvorna skall bli när de blir stora, så jag passar på att mysa med dem en stund till. Ja, jag är fullständigt frisk. Tror jag.

När man ändå är i farten... Jag provade Knitpro rundstickor i trä för ett tag sedan, och blev alldeles förälskad. Så snygga och fantastiska att sticka med! Så när jag tyckte att jag hade lite för mycket cash på kontot köpte jag lyx-kittet med stickor från 3.5 till 8 och kablar i alla längder. Nu har jag i princip alla stickor jag någonsin kommer att behöva! Känner mig äntligen som en hel människa! :-)))))) Nästa som nyfrälst! :-))))

3 kommentarer:

  1. Skulle också gärna få för mkt pengar så att jag kunde köpa det där settet själv men det känns långt borta...
    Tittade just på din blogglista och såg namnet på min egen blogg det var en konstig känsla men ganska kul ju...Tack!!!
    Kramizar!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hur jag får till det, vet inte riktigt om jag svarar på rätt sak nu, men jag antar att du menar bilden/länken i högerkanten?

    Jag väljer ”Design” (inloggad på Blogger så klart, men det fattade du), och sen väljer jag att lägga till ett element så att säga, och jag väljer då bild. Man kan både lägga till bild direkt från Internet, eller så kan man spara ner bilden på sin egen dator först. Man får även frågan om eventuellt länk, och då kopierar jag bara in hela texten från adressfältet i Windows (eller vad du nu har) från sidan man vill länka till. Det är ganska lätt om man bara gjort det någon gång.

    Hojta till om det inte funkar eller om jag svarade på fel fråga! :-)

    Och jag blev inte alls avundsjuk på dina fina nya stickor, nej, inte alls. Jag gillar både dem i trä och dem i metall, men fullkomligt hatar dem i plast, vidrigare finns inte! Köp inte dem! Brrrrrrrr!
    /Blenda

    SvaraRadera
  3. Bra verktyg och redskap höjer glädjen i allt man gör!

    SvaraRadera