lördag 25 juni 2011

Sunshine on my shoulders

Har stickat klart en axelvärmare, Sunshine on my shoulders (gratis Ravelry-länk). Den blev super! Stickad med stickor 5.5-6.5 mm i Ariosa från Classic Elite Yarns, 90% merino och 10% kashmir. Den stickades nerifrån och upp, och när jag var klar i halsen hade jag ett nystan kvar (det gick åt totalt 4 nystan á 50 g), så jag plockade upp maskor i nerekanten och stickade mera resårstickning, fast inte i "ofas". Blev bra. Garnet köpte jag i Washington på Looped Yarn Works senast jag var där. Jag satte på lite dekorativa knappar på ena kanten.


Efter mitt senaste inlägg som ovetenskapligt och kritiskt jämförde den japanska och den svenska Jätteproppen Orvar, har jag fått anställa två livvakter för att våga mig ut ur mitt zoo :-)))))) Lyckades dock fira midsommarhelgen med bland annat lilla goa Milou. Han gillar rökt lax, prinskorv från Tillman-Andersson och en och annan bit Västerbottenostpaj.

Han gillar att hoppa också.

Milous husse är min bror, han är världens snällaste bror! Jag tycker sååååååååååå mycket om min bror!

Blev lite impad av min brorsdotter, hon hade målat tjusiga flaggor på alla naglarna! Från vänster till höger: Japan, Danmark, Storbritannien, Estland, USA, Kanada, Finland, Grekland, Norge och Turkiet.

Närbild på Storbritanniens flagga...

Ok, dags att sticka baby-mössor...

1 kommentar:

  1. Akta så du inte stöter dig med någon. Kom ihåg stryk medhårs i alla lägen! Bloggen är en arena för eftertanke, väl valda ord och hellre ett inlägg för lite än att säga för mycket. Lev inte ut nu. Allt gott Sengångarn.

    SvaraRadera