lördag 19 februari 2011

En blå extremt bejsik mössa

Den blåa mössan i Andes är klar. Väldigt upphetsande mössa. Not. Men varm. Nedan står Sengångaren motvilligt modell. Den är till en vän.


Vill man spana på något mera komplicerat än en ribbstickad mössa, kan man kolla på Fawkes!
Wow, säger jag bara. Jag kan inte göra en sådan! :-(

Jag kan notera att Herr Bergelin gjort samma observation som jag. Nedan är från dagens SvD. Klicka på serien, så blir den större och läsbar.

In English
The blue and very exciting woolen hat for my dear friend is finished. And I am very tired.

1 kommentar:

  1. Fina mössan!! Lyckliga vän som ska få den... :)

    Bilden av Bergelin: Det är något fel med den (finn fem fel).... Ja jag vet!! Det fattas ungefär tre barnbarn i en pulka längst ner till höger, som ska dras av de där två människorna (40-talisterna) som åker skidor!

    SvaraRadera