fredag 6 april 2012

iPhone Cosy och Glad Påsk alla söta!

För något år sedan gjorde jag mig en egen iPhone Cosy. Den har funkat super sedan dess, och nu ville en god vän ha en liknande. Så här blev den, lite påskig eller vårig, sådär.

Stor knapp på framsidan.
Baksidan.
Och min vän bjöd på påskfika, världens godaste lemon-lime paj! Och godisägg! :-))))) Och underbart sällskap! Och en rolig 2-åring! Jag hade nästan glömt hur 2-åringar är. De är otroligt underhållande, de beter sig som om de vore psykotiska alternativt rökt på någon skum svamp. Roliga är de iallafall. Bejakar vartenda infall. Underbart. Funderar på att ha en 2-åringsdag på jobbet, göra vad som faller mig in hela tiden. Det skulle antagligen bli en väldigt spännande dag eftersom jag arbetar i en ganska så anala miljö.

Lemon-lime paj. Mycket grädde. Så skall det vara.

Jag har en annan vän som i mångt och mycket är min motsats. Hon är en sann livsnjutare, expert på att fånga upp de där små godisbitarna i vardagen. Det är som när jag ligger och skurar hallgolvet, ja, då sitter hon på sin veranda med en latte och en perfekt chokladcroissant. Och med ett hallgolv som är good enough. Hon är bra mycket bättre på att prioritera det som verkligen är viktigt. I livet. Så jag är en sådan där hang-around, så att jag kan lära mig av hennes visdom :-)))) En sak som min vän snappat upp och som förgyller livet å det grövsta är Beach House sängkläder. Köpte ett nattlinne för ett tag sedan, nu slog jag till på fullt set med sängkläder. De kostar skjortan, så man kan behöva spara lite... I vilket fall, efter en natt kan jag säga att det går inte nog att poängtera vikten av Beach House påslakan. De är himmelriket att sova i. Så är det bara. Och jag kommer aldrig att sova i något annat.

De kom i små tygpåsar.
Det liksom skriker: "Kom och sov med mig!"

2 kommentarer:

  1. En vårligt fodral till färgerna!

    Det gäller att ta tillvara det lilla i vardagen och njuta. Straxt ska jag ut och njuta av solen och koka kaffe över öppen eld! Det är ett sätt att njuta.
    Ha en underbar påsk!

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara TACK du fina...!! :) Och såna där Beach House-grejer får jag bara drömma om... *suck* Idag fick jag nästan en förnimmelse av att ha kommit ikapp lite här hemma... men bara nästan... Funny feeling liksom...

    SvaraRadera