måndag 30 april 2012

Moussaillon - Little cropped cardigan

Äntligen! Något avslutat! Jag har stickat väldigt lite på sistone. Tappat sugen. Och om man slutar sticka så tappar man ännu flera sugar. Lite slippery slope typ. Men nu har jag iallafall fäst sista tråden i min Moussaillon. Stickade i Cascade 220 Heathers (Cascade Yarns) med stickor 4.5. 3 hg gick åt. Kul på-tvären-stickning och man kom verkligen in i korta varv och hur det funkar. Mycket nöjd!

Nästa projekt är en Nati. Som av en händelse lite Japan-inspirerad...

3 kommentarer:

  1. Å så fin!!!!!!! Du är duktig du.... Och fräsch färg! :-)

    SvaraRadera
  2. Den ser skön ut och så är det vårens "innefärg"....
    Hoppas sticklusten tar fart för dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin, och vad härlig färg du valt! Är lite inne på orange, kanske kan man hitta något av Drops reagarn i bränd orange måntro?

    Hur går det med din dator, blir den fixad? Förstår precis hur du känner, när vår förra började krångla bara yttepytte lite, så åkte jag direkt och köpte en ny... Bara utifall att, liksom, man vill ju inte riskera att stå utan! (ja, I-landsproblem...)

    Själv har jag minsann sticklust, men jag har också lust på annat, så jag har problem med att tiden inte räcker till! När jag lägger mig på kvällarna, tänker jag ofta att fasiken, det där skulle jag ju gjort idag också!

    Nu slår i alla fall vårt äppelträd ut i blom vilken dag som helst, det är nästan plågsamt att titta på knopparna för de är så feta nu! Och när jag har fått på mig kläder alldeles strax, så ska jag gå till posten och hämta mina nya, fina högklackade pumps! Slog till på ett par som jag spanat på ett tag, och nu hoppas jag bara att jag får tillfälle att använda dem! (Tillfälle som i ett BRA tillfälle - vill ju inte stolpa runt i 10-cmklackar på långpromenad liksom. Det måste vara lagom mycket gående... :-))

    Ha det gott/Blenda

    SvaraRadera