torsdag 27 december 2012

Är man söt kommer man undan med vad som helst

På stickorna just nu, en halstub i Rustic Hjerte Garn, 83% alpacka och 17% nylon. Det är ett lite lustigt garn, tråden är som en ministickad i-cord. Egentligen gillar jag inte sådant (mystiskt) garn, men jag såg en stickad tub med detta garn och gillade ytan som blev. Nu är garnet då sådär att sticka med, hur löst jag än stickar (5mm), så glider det dåligt på stickorna. Och det är lite tröttsamt när jag stickar på rundstickor. Men, men, mjukt som attans är det. Jag lägger in ett par rader mossstickning vart tionde varv för att få lite struktur.


Men shit pomfrit! VAD är detta? VEM har ättit på sofföverdragen?

Boven fotograferad på bar gärning.
 Jaja, det gör kanske inte så mycket. De var gamla, sofföverdragen, kanske dags att köpa nya. Och de är så söta, de små pälsbollarna... Så de hittar på en massa tok! :-)

4 kommentarer:

  1. Japp, det är därför man har husdjur - så att man med jämna mellanrum måste förnya sina möbler:) jag har också haft husdjur så jag känner igen fenomenet:))

    jag ser att du använder trästickor - kanske kan rundstickor av annat material göra att garnet glider bättre? själv har jag rundstickor i flera olika material, och dom funkar olika bra med olika garn. jag har stickat så länge nu så att jag med tiden sakta med säkert har kunnat köpa rundstickor i olika material i dom storlekar jag oftast använder:)

    Och det är verkligen skönt med en stickad tub i mjukt garn:) jag har några stycken gosiga halsvärmare jag med som är ljuvliga att ha runt halsen när det är kallt ute:)

    och även om garnet på din halstub kanske inte är en höjdare, så är färgen på det jättefint! så den blir nog bra när den blir klar:)

    SvaraRadera
  2. Men du, prova med metallstickor då om du har? Ibland funkar det bättre med annat material!

    Jag önskar att NÅGON kunde bita lite i vår soffa, så vi får tummen ur och köper den där nya soffan vi tittat ut... Fast jag tror att det inte måste vara en sån som har bitit i din soffa. ;-)

    Ha det gott/Blenda

    SvaraRadera
  3. Halstuben ser jättefin och gosig ut!! Håll ut, den blir superhärlig!! Husdjur kan vara väldigt söta - och väldigt irriterande ibland... Tur att det första överväger!=0)) Kram!

    SvaraRadera
  4. ha ha jo så var det för vår "farfar råtta" också.....

    meeen

    när jag upptäckte att han hade börjat gnaga på en elledning blev jag helt förskräckt.....rena rama elektriska stolen hade det ju varit om han gnagt igenom.....

    den där kommer att bli superskön och härlig och du kommer att vara helnöjd när du är klar!

    bara så att du ser upp med det!

    SvaraRadera