måndag 3 december 2012

Samtal med Lillapan

Lillapan är liksom jag totalt uppslukad av reality tv-program, typ Sjukhuset eller 112. I ett avsnitt kallas poliserna till en hustrumisshandel, och lillapan tittar med stora ögon och lyssnar med sina parabol-öron utfällda. Jag tänkte att möjligen är han för liten för detta, men jag satt bredvid honom och han har faktiskt fyllt 7 år.

- Va, har han slagit henne? Är han galen?
- Ja, det verkar så, tyvärr.
- Man får inte slå flickor.
- Nej, ingen skall slå någon.
- Om någon är dum skulle jag gå därifrån bara, för flickor kan också vara dumma. Moa i min klass är jättesnäll. Henne vill jag bara krama. Jag skall fråga henne nå´n dag, om hon vill ha en kram.


Jo, jag stickar också. Snart kommer det ett FO! :-)

5 kommentarer:

  1. Ni är en fin son! :-) klok o snäll
    Anar vilka han bråds på!

    SvaraRadera
  2. Tänk om alla var som Lillapan, vilken underbar värld vi skulle leva i! Harmoni och kärlek till alla som behöver!!=0)

    SvaraRadera
  3. Klok son, klok mor...! :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken underbar unge, kan man få låna eller?!?! Så klok, så klok! :-)

    Ha det gott/Blenda

    SvaraRadera