måndag 24 december 2012

Reflexmössa

Reflexmössan är klar och den gillades av lillapan. Den hann inte blockas, så klart, den skulle på med en gång. Reflexeffekten funkar bra, bilderna nedan är tagna med blixt. Jag stickade den runt, men med avig maskor, som jag gillar sådär att sticka. Jag fick för mig att reflexgarnet syntes mera på ut-sidan om man stickade med avig maskor. Vet inte om det var så, egentligen, men jag fick för mig att de räta maskorna dolde reflexgarnet mera än de avig. Låter kryptiskt, jag vet. 1 1/2 "nystan" reflexgarn gick åt, det var ganska drygt.

Gillar era kommentarer på mitt förra inlägg... Att det handlar om chefen, inte om mig! :-)) Mycket bra (och ny) tanke! :-))

Mudden stickad utan reflexgarn.

Oblockad mössa.
Så här mycket syns reflexgarnet.
Ippos julmössa (Minikins) hänger nu i julgranen. Han tyckte den var sådär att ha på huvudet.

5 kommentarer:

  1. Reflexmössan blev jättefin!! Härlig färg, och så bra den syns!=0))

    SvaraRadera
  2. Du har rätt - man ser inte mycket av reflexgarnet på dagsljusbilden. Men det är ju så reflexer funkar - dom syns bäst när det faller ljus på dom:) Fin blev den med! och så bra att ha på sig den så att lillapan syns när det är mörkt ute!

    och Ippos julmössa passar bra i julgranen:)

    Önskar dig en riktigt God Jul!!

    SvaraRadera
  3. As-grymt ju! Måste jag skaffa, och hemligen sticka in i ungarnas vantar och dylikt!!! :-) Vad är det gröna garnet för något då, det ser fint ut?

    Här har det ätits och mysts och öppnats klappar och ätit igen, och nu softar vi bara! Härligt! Go' jul på dig!:-)

    kram/Blenda

    SvaraRadera
  4. Jag inköpte sådant häromdagen och tänkte mig sticka in det i vantar till barnbarn....
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Men så fin den blev...!! :)

    SvaraRadera