torsdag 8 november 2012

Garngodis

Kan inte, inte, inte låta bli att köpa nytt garn. Det här är inte bra, jag hade sagt åt mig själv att inte köpa mera. Men så ville lilla brorsdottern ha lovikkavantar, och då behövde jag köpa ett gäng med små supersöta nystan från Järbo, små men många färger. För broderierna. Och mera lovikkagarn. Till vantarna. Och sedan kände jag att det rosa Heavens Hand piggade upp lite. Och det gjorde det. Onekligen.  

Angående överpositiva människor, så tror jag, baserat på kommentarerna på mitt förra inlägg och på diskussioner irl, att det måste vara antingen en personlighetsstörning, eller att de så gärna vill att det skall vara så där bra. Och om man bara låtsas jättemycket, så blir det så där fint, så är det så underbart. Ja, jag, född pessimist (eller snarare realist), jag köper det inte. Skall sluta att läsa de där verklighetsfrånvända bloggarna, för igår hette det också Att vara pepp för en onsdag. Och i förrgår kunde man vara tisdagsglad. Herregud, jag vägrar att vara tisdagsglad. Speciellt i november.

Nu kör vi den här underbara garndagen tjejer (och i förekommande fall killar)! :-)

Smågodis.
Storgodis.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina garner! och vilka söta färger:) Det kan få vem som helst att känna sig bättre:D

    jag gillar också att man kan köpa små nystan med lovvikagarn, och använda som dekoration, eller för den delen sticka randiga/mönstrade vantar, utan att ha massa restgarn när man är klar:)

    SvaraRadera
  2. Vem säger att man inte kan shoppa sig lycklig? Båg säger jag! ;-)

    Lovikavantar, DET måste jag göra!

    SvaraRadera
  3. Yes Darling, du måste slute läsa de där sjuka bloggarna...!! Man är inte tisdagsglad, aldrig, aldrig någonsin..... Nu räknar vi bara ner tisdagarna i november, en dag i taget, och och ser fram mot lussebullsmys.... (kan vara köpta lussebullar!)

    SvaraRadera